Hyra lokalen eller material

Från kåren kan du som kårmedlem eller scout låna scoutstuga och utrustning till scoutaktiviteter. Företag, skolor och organisationer betalar hyra för att låna scoutstugan och/eller utrustning.

OBS! Kåren lånar/hyr inte ut klätterutrustning!

Har du frågor, eller är du intresserad av att hyra något från kåren kontakta vår ordförande på ordforande@bodenscout.se.

Scoutlokalen har ett kök, flera stora rum, två förråd, vedboda och ett utedass. Huset har ingen värme utan vedeldas på vintern vid behov av värme. El finns i stugan, men vatten får man ta med sig själv.

Hyra för dagtid: 200 kr.

Hyra för ett dygn: 500 kr + ev ved för uppvärmning på 200 kr/dygn.

Kanoter har vi 2 stycken som kan hyras tillsammans med paddlar. Transport till och från Scoutstugan fixar ni själva. Flytvästar har vi några som ni också får låna i samband med uthyrning.

Hyra: 200 kr/dag och kanot

Tält finns att hyra av kåren. Det finns både sovtält och större tält för samlingar/förråd. Hör av dig för närmare uppgifter.

Hyra: från 150 kr/dygn och tält