Medlemsavgift

I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför. När vi har läger eller hajker tillkommer oftast en extra avgift.

Just nu är medlemsavgiften i vår kår 300 kronor per termin.

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i Norrbottens scoutdistrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.

För att bli medlem i Boden scoutkår fyller du/din förälder i en medlemsansökan som finns i Grubban, eller den digitala ansökan på sidan Bli Scout. Sedan lägger kårens medlemsregistrerare in dig i medlemsregistret. Först när du finns med i registret kan du få en faktura på terminsavgiften. Fakturan skickas från förbundet Scouterna och kommer i brevlådan. Det går sedan att välja att få fakturan som e-faktura.

Viktigt är att medlemsavgiften även innehåller en försäkring, ifall olyckan är framme.
Alla våra registrerade medlemmar får automatiskt en inbetalningsavi.
Betalas inte medlemsavgiften = Du är inte försäkrad = Du måste tyvärr avstå från kåraktiviteter tills du är försäkrad.